Την καινοφανή πρακτική συνεργασίας κράτους και ιδιωτικής τηλεόρασης, με την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων ως ειδήσεων, που πλήττει καίρια την ελευθεροτυπία, τη δημοσιογραφική δεοντολογία, αλλά και τα ασφαλιστικά ταμεία των εργαζομένων στα ΜΜΕ, καταγγέλλει το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Συντακτών (ΠΟΕΣΥ).
Το κράτος, που δεν διαθέτει κονδύλια για διαφημιστικά μηνύματα, και τα ιδιωτικά κανάλια, που δεν έχουν χρήματα για την πληρωμή φόρων, ασφαλιστικών εισφορών κ.λ.π, βρήκαν εναλλακτικό –ή μάλλον “ανταλλακτικό”- τρόπο πληρωμών, με υπηρεσίες!.
Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης είναι σαφείς. Το υπουργείο δεν θα πληρώσει ούτε ένα ευρώ για τη νέα διαφημιστική καμπάνια για το παραεμπόριο, που “τρέχει” ήδη στα κανάλια. Το ανέθεσε στην τηλεόραση! Η Ένωση ιδιωτικών καναλιών, η ΕΙΤΗΣΕΕ, στο πλαίσιο της “συνεργασίας” της(;) με το κράτος, ανέλαβε την παραγωγή σειράς διαφημιστικών σποτ για το παραεμπόριο, τα οποία άρχισαν ήδη να προβάλλονται δωρεάν στους τηλεοπτικούς σταθμούς. Στη συνέχεια τη σκυτάλη παρέλαβε ο άλλος βραχίονας του κράτους, το ΕΣΡ, εγκρίνοντας την καμπάνια ως αναγκαίο “κοινωνικό μήνυμα” και έτσι τα σποτ απαλλάχθηκαν από υποχρεώσεις, όπως ΦΠΑ, άλλοι φόροι και εισφορές.
Στην περίπτωση της ιδιωτικής τηλεόρασης και του κρατικού μηχανισμού, λοιπόν, βρέθηκε τρόπος ανταλλαγής… ισοδυνάμων! Δεν πληρώνει κανείς τις υποχρεώσεις του, ενώ και ο στόχος επιτυγχάνεται. Και δεν είναι άλλος από το βομβαρδισμό του τηλεοπτικού κοινού με μηνύματα αμφίβολης αποτελεσματικότητας, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν σε σημείο να καλλιεργούν περαιτέρω το ρατσισμό και τη βία. Δηλαδή, ό,τι προβάλλεται μέσω των τηλεοπτικών ειδήσεων, το ξαναδίνουν στο τηλεοπτικό κοινό -με πιο ωμό τρόπο- οι “δωρεάν” διαφημιστικές καμπάνιες.
Η ΠΟΕΣΥ επισημαίνει ότι πρόκειται για επικίνδυνες πρακτικές, οι οποίες απειλούν τη δημοκρατική Ενημέρωση του κοινού και καταργούν στην πράξη το ρόλο των ΜΜΕ να ασκούν έλεγχο στην εξουσία.
Τo Διοικητικό Συμβούλιο της Π.Ο.Ε.ΣΥ.